CAMERA VIRTUALA DE ADAPTARE LA SCOALA SI GRADINITA

SCOPURI PRINCIPALE:

  • prin intermediul camerei virtuale copilul cu nevoi speciale poata lua contact cu mediul inconjurator, fara a se simti amenintat. La nivel emotional copilul cu dizabilitate dezvolta un grad de anxietate si frustrare foarte ridicat, atunci cand mediul este nou si sunt multi stimuli distractori.
  • participarea la o serie de scenarii prin care copilul sa poata fi pregatit pentru ceea ce se asteapta de la el la integrarea in scoala/gradinita.

SCOPURI PE TERMEN SCURT:

  • usureaza activitatea de integrare in societate prin reducerea starilor de agitatie si agresivitate
  • stimuleaza comunicarea dintre terapeut si copil, copilul fiind mult mai receptiv si mai dispus sa vorbeasca despre ceea ce vede si simte in prezentarea video
  • crearea si dezvoltarea unui mediul optim de acceptare din partea copilului cu CES in ceea ce priveste integrarea lui in societate
  • utilizarea unei recompense extrem de dorita de catre toti copii: lumea virtuala.

SCOPURI PE TERMEN LUNG:

  • dezvoltarea capacitătii de atentie de la sesiuni de 10/20 de secunde la sesiuni de lucru de pana la 10 minute  
  • dezvoltarea capacitătii de a-si astepta rândul, de a-i asculta pe ceilalti
  • recunoasterea si familiarizarea cu situatii, persoane si activităti noi
  • dezvoltarea orientării spatiale
  • formarea capacitătii de imitare a gesturilor si de adaptare la ceea ce se intampla in jurul sau
  • dezvoltarea abilitătii de a se opri la un semnal auditiv sau chiar vizual venit din partea cadrului didactic