CAMERA VIRTUALA DE ADAPTARE LA SCOALA SI GRADINITA
SCOPURI PRINCIPALE:
prin intermediul camerei virtuale copilul cu nevoi speciale poata lua contact cu mediul inconjurator, fara a se simti amenintat. La nivel emotional copilul cu dizabilitate dezvolta un grad de anxietate si frustrare foarte ridicat, atunci cand mediul este nou si sunt multi stimuli distractori.
participarea la o serie de scenarii prin care copilul sa poata fi pregatit pentru ceea ce se asteapta de la el la integrarea in scoala/gradinita.
SCOPURI PE TERMEN SCURT:
usureaza activitatea de integrare in societate prin reducerea starilor de agitatie si agresivitate
stimuleaza comunicarea dintre terapeut si copil, copilul fiind mult mai receptiv si mai dispus sa vorbeasca despre ceea ce vede si simte in prezentarea video
crearea si dezvoltarea unui mediul optim de acceptare din partea copilului cu CES in ceea ce priveste integrarea lui in societate
utilizarea unei recompense extrem de dorita de catre toti copii: lumea virtuala.
SCOPURI PE TERMEN LUNG:
dezvoltarea capacitătii de atentie de la sesiuni de 10/20 de secunde la sesiuni de lucru de pana la 10 minute
dezvoltarea capacitătii de a-si astepta rândul, de a-i asculta pe ceilalti
recunoasterea si familiarizarea cu situatii, persoane si activităti noi
dezvoltarea orientării spatiale
formarea capacitătii de imitare a gesturilor si de adaptare la ceea ce se intampla in jurul sau
dezvoltarea abilitătii de a se opri la un semnal auditiv sau chiar vizual venit din partea cadrului didactic