TEME DESFASURATE

 
  • Sedina 1 – Pictura cu ajutorul picioarelor goale
  • Sedinta 2 – Pictura prin intermediul frunzelor
  • Sedinta 3 – Pictura cu degetele-dactilopictura
  • Sedinta 4 – Desene pe asfalt
  • Sedinta 5 –Modelaj in lut
  • Sedinta 6 – Origami – figurine vesele
  • Sedinta 7– Pictura prin explozie
  • Sedinta 8 – Pictura pe cusca cainelui de terapie SUNNY
  • Sedinta 9 si 10 – Grafitti
  • REZULTATELE ASTEPTATE SI IMPACTUL PROIECTULUI

     

    REZULTATE CANTITATIVE

  • dezvoltarea abilitatilor de motricitate fina ;
  • dezvoltarea abilitatilor de explorare tactila ( in cazul picturii cu degetele sau a modelajului)
  • insusirea logica de spatialitate a elementelor vizuale ;
  • intelegerea si folosirea culorilor, precum si combinatia acestora ;
  • modul de utilizare al formelor geometrice in desen ;
  • descoperirea de catre fiecare copil a placerii modului de combinare a culorilor
  • repartizarea corecta a culorilor in functie de elementul pictat ;
  • REZULTATE CALITATIVE

  • insusirea abilitatilor de lucru in echipa .
  • insusirea si dezvoltarea abilitatilor scolare .
  • dezvoltarea capacitatii de toleranta la frustrare : invata sa-si astepte randul deoarece sesiunile de lucru in grup dureaza mai mult
  • creşterea adaptării în societate ;
  • CE ESTE ART TERAPIA?

    Art-terapia reprezinta folosirea terapeutica a creatiei artistice pentru imbunatatirea starii emotionale a persoanelor care au diferite dificultati de viata sau a celor care isi doresc dezvotarea personala.

    Atelierele de art -terapie propun un loc de exprimare libera si creativa a emotiilor, ideilor, frustrarilor, anxietatilor , in forme si culori, un suport si o insotire in evolutia ficaruia de catre un psihoterapeut specializat care asigura un cadru protector, bazat pe incredere.

    Art-terapia foloseste tehnici creative precum desenul, pictura, modelajul, teatrul, dansul, muzica sau marionetele, pentru a ajuta fiecare persoana sa se inteleaga pe sine, sa se elibereze de anxietatile acumulate, de tensiuni si sa faciliteze comunicarea si relationarea.

    Ideea de baza in art-terapie este aceea ca procesul creativ ajuta oamenii in dezvoltarea abilitatilor personale si interpersonale (comunicare,relationare,inteligenta emotionala), in cresterea stimei de sine si a autoconstientizarii, in gestionarea comportamentului si reducerea stresului, in dezvoltarea capacitatilor cognitive prin stimularea atentiei, imaginatiei si a gandirii; toate acestea desfasurandu-se in atelierul de art-terapie sub indrumare unui psihoterapeut ce coordoneaza intreaga activitate.

    Art-terapia se bazeaza pe recunoasterea faptului ca gandurile si emotiile fundamentale, ce vin din inconstient, capata expresie mai degraba in imagini decat in cuvinte.

    Nu exista modalitate corecta sau gresita in exprimarea emotiilor prin art-terapie. Nu trebuie sa excelezi in pictura sau sculptura. Trebuie doar sa te simti liber si sa te exprimi liber. Si cine poate face asta mai bine decat copiii.

    Art-terapia invata copiii si oamenii mari deopotriva, sa se exprime, sa dea frau liber creativitatii. Fie ca este art-terapie prin pictura, art-terapie prin modelaj, art-terapie prin joc, art-terapie prin teatru sau dans, copilul invata sa devina el insusi, sa se exprime liber sa devina increzator in fortele sale proprii, sa comunice si sa relationeze, intr-un cuvant, sa fie un copil fericit.

    Art-terapia este o oportunitate pentru fiecare de a se exprima spontan si autentic, o experienta care in timp duce la implinire personala, vindecare emotionala si profunda transformare.

    Atelierul de art-terapie este locul in care copiii isi exprima emotiile, trairile, temerile si dorintele. Rolul psihologului este acela de a modera si de a incuraja exprimarea libera, spontana, intr-o atmosfera degajata, in care copilul se simte in siguranta si protejat.

    Prin atelierul de art-terapie copilul va reusi:

  • Sa-si dezvolte stima de sine si spontaneitatea care vor facilita integrarea emotionala si comportamentala in grup
  • Sa-si formeze abilitati de comunicare si relationare, printr-un contact verbal si non verbal adecvat cu ceilalti
  • Sa-si exprime sentimentele si emotiile, dorintele si nevoile, sa se descopere in fata celorlalti atunci cand este pregatit
  • Sa-si dezvolte capacitati cognitive precum atentia, limbajul, gandirea, memoria, creativitatea.
  • Sa-si reduca si sa elimine anxietatile, frustrarile, inhibitiile prin descarcarea creativa a tensiunilor acumulate.
  • Sa-si dezvolte toleranta la frustrari prin dezvoltarea autocontrolului
  • Sa-si formeze abilitati de relationare si cooperare adaptate nevoilor si cerintelor grupului